Historie

In 1986 begon Ron Nuiten met tractorpulling, zijn tractor heette Woody Woodpecker, in die tijd kozen veel teams voor een cartoon, Ron koos voor Woody Woodpecker. De eerste Woody Woodpecker, met een Ford V8, was bijzonder om te zien, de motor lag achter op, Ron zat vooraan op de tractor. Het blok werd in Zeeuws Vlaanderen gekocht bij een autosloperij, die lag toen nog in een auto. De eerste tractor had al de gele kleur die de Woody Woodpecker tot ver in de jaren 2000 zou behouden.

Na 1 jaar werd de tractor gauw afgebroken, de motor werd geruild bij Mien van Ginneken in Sprundel voor Chevy motor, type 350 cubic inches, 5,7 liter, V8, er werd nog een blok bijgekocht en werd de tweede Woody Woodpecker een tractor met 2 blokken.

Kees van den Kieboom kwam Ron tegen bij Frans Timmers van de Red Devil. Dat moet in 1990 zijn geweest.
Kees begon met een McCormick B450, in Prinsenbeek werd hij tweede. Die tractor had hij helemaal opgeknapt en is er zelfs Nederlands kampioen mee geworden in de 3,4 ton Standaard klasse. Ron bleef vragen of Kees niet bij hem in het team wilde komen. Er werd nog een versnellingsbak gehaald bij Holleman met rechte vertanding.
Daarna kwam Kees bij Ron in het team en werd de Woody 3 gebouwd, een tractor met 3 motoren in lijn. Dat werkte niet goed, de krukas van de laatste motor ging kapot. Met die constructie is maar een seizoen gereden. Daarna is er een dropbox tussen gekomen. In die configuratie hebben ze twee seizoenen gereden.

Daarna werd het tijd om met vijf motoren te gaan rijden, Fox was het voorbeeld. Eigenlijk reden ze met vier motoren in de 2,5 ton en vijf motoren in de 3,5 ton. De eerste wedstrijd in Rucphen reden ze in de 2,5 ton en werden eerste. Daarna een motor er bij plaatsen voor de 3,5 ton en ook daar reden ze eerst.
Daarna gingen ze naar vijf motoren in de 2,5 ton, door externe starter hadden ze weer wat gewicht bespaard en kon er een motor bij geplaatst worden. En dan ook zes motoren in de 3,5 ton vrije klasse.

En toen de overstap naar de NTTO, de ITTC ging op in de NTTO B divisie. De eerste twee jaar hebben ze niet meegereden, alleen rond gekeken en inspiratie opgedaan. Ze konden ook niet meer rijden, de motoren waren verkocht. Aan een Belg die ‘s-avonds om 12 uur kwam kijken en alle blokken opkocht. Dat was het einde van de gele Woody. Daarna zijn ze op zoek gegaan naar iets nieuws, dat heeft een jaar geduurd. Eerst werd een frame bij Asterix gekocht. Op zoek naar een motor kwamen ze uiteindelijk bij Rob van der Waal terecht. Kleppen stellen, olie verversen, één motor, dat was het helemaal, zo werd hun verteld. In samenwerking met Rob van der Waal zijn we 1 november begonnen om een International Alky blok op een nieuw frame te bouwen en 21 januari 2010 in Zwolle stond ‘ie aan de start. En toen herhaalde de geschiedenis zich weer, de eerste wedstrijd gelijk weer een eerste plaats.